Ga naar hoofdonderdeel

Cliëntervaringsonderzoek

Cliëntervaringsonderzoek

We vinden het belangrijk om regelmatig van u te horen wat u vindt van onze zorg- en dienstverlening. Om zo’n gesprek goed te kunnen voorbereiden, vragen we u om de vragenlijst van het cliëntervaringsonderzoek in te vullen.

Zodra u zorg krijgt van De Zorggroep, vragen medewerkers u naar welk mailadres we het cliëntervaringsonderzoek kunnen sturen. Dit kan u zelf zijn, de eerste contactpersoon of een andere naaste.

Vragenlijst online invullen
Via de mail ontvangt u of de contactpersoon een uitnodiging voor het cliëntervaringsonderzoek, met daarin een gebruikersnaam en een unieke inlogcode. Daarmee gaat u naar de vragenlijst.

Inhoud vragenlijsten
De vragenlijsten zijn kort en sluiten aan op het gedachtegoed van Positieve Gezondheid. U kunt hierbij zelf aangeven wat u belangrijk vindt. Aan het einde krijgt u altijd de vraag of u uw ervaringen ook wil delen middels een landelijke vragenlijst.

Wat doen we met uw antwoorden?
Tijdens de evaluatie van uw zorgleefplan bespreken we in een persoonlijk gesprek de antwoorden die u heeft gegeven. We bekijken samen wat er goed gaat en wat er beter kan. Met de medewerker(s) maakt u zo nodig nieuwe afspraken over de zorg en dienstverlening. Die komen in uw zorgleefplan te staan, een onderdeel van uw zorgdossier.

Heeft u op de vragenlijst aangegeven dat u liever heeft dat uw antwoorden anoniem blijven? Dan worden deze niet besproken.

Informatie voor de organisatie
We vinden het ook belangrijk om te weten wat cliënten vinden van onze zorg en dienstverlening in het algemeen. Binnen een locatie, binnen de hele organisatie of per gemeente. Daarom worden de antwoorden die alle cliënten gedurende een bepaalde periode geven, bij elkaar gevoegd en anoniem gemaakt. Daardoor kunnen we zien waar het goed gaat en waar het beter kan. Dat bespreken we met een (centrale) cliëntenraad, of een afvaardiging van cliënten en/of naasten. We kijken dan samen welke gemeenschappelijke punten ons opvallen en wat we daarvan kunnen leren.

Lees meer over hoe wij kwaliteit en veiligheid hoog houden.