Goede zorg en ondersteuning waar iedereen zich prettig bij voelt. Dat is wat cliënten van De Zorggroep mogen verwachten en dat is precies waarvoor onze collega’s zich dagelijks inzetten. Onze cliëntenraden houden ons daarop extra scherp. Zij polsen voortdurend of cliënten inderdaad tevreden zijn en denken mee over verbeteringen op de locaties of van de diensten van De Zorggroep, zoals de thuiszorg. Ontdek welke cliëntenraden er zijn, wat zij precies doen, wie er zitting in hebben en hoe u kunt deelnemen.
De Zorggroep heeft twee soorten cliëntenraden: lokale cliëntenraden (LCR) en één centrale cliëntenraad (CCR). Niet iedere locatie heeft een formele cliëntenraad. Maar er is altijd de mogelijkheid voor inspraak.
De lokale cliëntenraden (LCR) behandelen zaken in het belang van cliënten die op een Zorggroeplocatie wonen en van cliënten die thuis zorg krijgen.
De centrale cliëntenraad (CCR) behandelt zaken die van belang zijn voor De Zorggroep in het geheel.
De rechten van de cliëntenraden zijn vastgelegd in de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen (Wmcz 2018) en uitgewerkt in de medezeggenschapsregeling ‘Cliëntenraad – De Zorggroep’.
Actieplan 2022-2023
Wilt u meer informatie over de cliëntenraden binnen De Zorggroep? Lees de folder cliëntenraden of neem contact op met:
De Zorggroep,
Centraal informatiepunt Cliëntenraden De Zorggroep
T 088 - 61 088 61
E clientenraad.centraal@dezorggroep.nl